Pojavno okno ali pop-up je priljubljena tema za marketinške debate. Prodajniki jih strastno zagovarjajo z argumentom visoke konverzije, dizajnerji pa opozarjajo, da motijo uporabniško izkušnjo. Kje je resnica?
Pop-up je izjemno učinkovito digitalno orodje, ko potrebujete odziv ali podatke uporabnika. A zgolj, če izberete pravo vrsto.
Najbrž niste vedeli, da obstaja kar 6 različnih vrst.
Pri nas se je uveljavil generičen izraz pop-up, ki pravzaprav pomeni samo »okno, ki se odpre«. Na kakšen način pa se to okno odpre ali pojavi, lahko močno vpliva na uspešnost in učinkovitost orodja. Zato vam v nadaljevanju predstavljamo 6 vrst pojavnih oken in priporočila, za katero stran so najprimernejši.
Izberite najboljši pop-up za vašo spletno stran.
Predvidevamo, da že imate spisano najbolj mamljivo vsebino za pop-up, ki bo vašega uporabnika zagotovo prepričal, da želi klikniti na gumb ali oddati svoje podatke.
Sedaj je trenutek, da se odločite, kateri pop-up je pravi za vašo spletno stran.
-
Pop-over
To je okno, ki se odpre nad vsebino strani, na kateri se nahajate. Je najbolj razširjena vrsta pojavnih oken. Ker nemudoma pritegne pozornost, ima dobre rezultate. A utegne zmotiti uporabniško izkušnjo, še posebej če sporočilo pojavnega okna ni povsem relevantno za uporabnika.
-
In-line
To je pravzaprav pasica s sporočilom ali enostavnim obrazcem za oddajo podatkov, ki se pojavi znotraj vsebine spletne strani.
Ker se pojavi na mestu, ko je uporabnik zatopljen v branje ali raziskovanje, ima lahko odlične rezultate. Ni pa seveda primerna ali možna izbira za vse vse spletnih mest.
-
Lightbox ali overlay
Gre za podobno okno, kot je osnovni pop-up, vendar se stran v ozadju zatemni. Tako se zmanjša vpliv distrakcij s strani in je pop-up edini viden element na strani.
-
Pop-up, ki se sproži ob izhodu s strani
To je pop-up, ki se pojavi, ko uporabnik klikne na »x« za zapiranje zavihka ali okna spletne strani. Gre za učinkovit način, da pop-up pritegne pozornost, a žal uporabnika zmoti po tem, ko je želel oditi s strani. To vrsto pojavnega okna uporabite samo za sporočila, ki imajo (vsaj navidezno) visoko stopnjo urgentnosti – npr. uporabnik ni do konca izpolnil obrazca ali zamuja akcijo, ki traja samo še 4 ure.
-
Pop-up, ki se pojavi, ko se približate križcu za zapiranje zavihka ali strani
Domnevno je to najuspešnejša vrsta pojavnega okna, saj se pojavi v trenutku, ko uporabnik želi oditi s strani, a ni še kliknil na »x«. Sistem namreč spremlja gibanje miške in se sproži, ko se kurzor premakne izven strani.
-
Pop-up, ki se sproži ob premikanju po strani
Pop-up se pojavi, ko uporabnik pride do določene vsebine. Tako uporabniku omogočite, da v miru brska po strani, dokler ne pride do relevantnega dela vsebine, ki pravzaprav pripravi teren za pojavno okno – npr. ko se uporabnik premakne naprej od prednosti izdelka, se pojavi pop-up, ki ga povabi, da izdelek doda v košarico.
Zaključek
Na vaši spletni strani uporabljate pojavna okna? Katera vrsta se pri vas najbolje obnese?