december 5, 2018 admin

Ponudba + kreativa + baza = uspešna kampanja direktnega marketinga

V poslovnem svetu, zlasti na področjih z močno konkurenco, še vedno velja rek »kupec je kralj«. Kako obdržati zvestega kupca, ponovno pridobiti nekdanjega kupca in prepričati potencialno stranko, da je vaš izdelek ali vaša storitev najboljša izbira?

Enostavno – z vzpostavljanjem kakovostnega odnosa s strankami.

Pri upravljanju odnosov s strankami (ang. CRM – customer relationship management) je ključnega pomena prilagajanje marketinških aktivnosti potrebam in željam strank. Tako je za nekatera podjetja bolj priporočljivo, da s svojimi strankami komunicirajo preko enega kanala, za druga podjetja pa je nujno, da se poslužujejo različnih kanalov marketinškega komuniciranja (ang. multichannel marketing), kot so spletni, televizijski, radijski in časopisni oglasi, reklamni panoji, izhodni telemarketing, spletna prodaja, lastne fizične prodajalne, veleprodaja, PR kampanje, dogodki, promocijske aktivnosti, katalogi, letaki itd.

Kljub izjemnemu napredku digitalne tehnologije je še vedno eno najmočnejših marketinških orodij klasična direktna pošta, ki jo podjetja vedno pogosteje dopolnjujejo z e-pošto. Pri pripravi uspešne kampanje direktnega marketinga so poleg priprave letnega načrta komuniciranja s strankami, dobrega poznavanja izdelka ali storitve ter izbire ustreznega kanala komuniciranja pomembni tudi naslednji elementi:

  • privlačna ponudba,
  • zanimiva kreativa,
  • kvalitetna baza podatkov o strankah.

Ob zaključku kampanje je obvezno treba izmeriti njeno učinkovitost in uspešnost, saj bodo rezultati vzbudili težnje k nadaljnjim testiranjem in nenehnim izboljšavam za naslednje aktivnosti direktnega marketinga.

Večji odziv na direktno (e-)pošto zagotavlja prava ponudba ob pravem času na pravo ciljno skupino.

V bazah se običajno zbirajo in hranijo sledeči podatki:

  • kontaktni podatki (ime, priimek, v primeru pravne osebe naziv podjetja, naslov, telefonska številka, e-naslov),
  • demografski podatki (spol, datum rojstva, zakonski stan, število otrok, zaposlitveni status),podatki o opravljenih preteklih nakupih (vrsta kupljenega izdelka in
  • datum opravljenega nakupa) ali izkazanem interesu za določen izdelek ali storitev,
  • podatki o načinu izbire in sprejetju odločitve o opravljenem nakupu, prihodkih, prostočasnih dejavnostih kupca itd.

S segmentacijo in targetiranjem se kampanji direktnega marketinga postavi temelje, s personalizirano ponudbo pa doda piko na i. Sodobna tehnologija omogoča, da se v tiskano ali elektronsko verzijo pisma lahko vključi ne le kontaktne podatke (potencialnih) kupcev, temveč tudi prilagojeno ponudbo, akcijsko ceno in ostalo vsebino.
Napačno ali pomanjkljivo zapisani podatki o (potencialnih) kupcih kot npr. manjkajoči šumniki v imenu in priimku, nepravilno naslavljanje z gospod oziroma gospa, pomanjkljivo zapisan naslov, napačna navedba podatkov o zadnjem opravljenem nakupu in podobno delujejo neprofesionalno in v strankah vzbujajo pomisleke o zaupanja vrednem podjetju. V izogib tovrstnim situacijam je nujno redno ažuriranje podatkov v bazi, vendar pa se je potrebno zavedati, da je baza živa stvar in zato nikoli ne more biti popolna.

Pri pripravi baze za kampanjo direktnega marketinga je treba prav posebno pozornost nameniti izločanju kupcev kot v primeru:

  • podvojenih zapisov, da stranka ne bo dvakrat prejela iste ponudbe,
  • pridobljene informacije o pokojnem kupcu, da svojci ne bodo dobili negativne konotacije na podjetje,
  • zavrnjene pošte ali neuspešno poslanega e-sporočila, da si podjetje ob že znani informaciji o nepravilnem (e-)naslovu ne povzroča dodatnih stroškov pošiljanja.

Brezkompromisno pa je potrebno upoštevati dano (ne)soglasje stranke glede na kanale in namene komuniciranja, saj Splošna uredba EU o varstvu osebnih podatkov (GDPR) določa izredno stroga pravila glede zbiranja, shranjevanja, obdelave in uporabe osebnih podatkov.

Če v vašem podjetju še nimate vzpostavljenega sistema za baze podatkov ali se pri urejanju in pripravi baz soočate s težavami, vam z veseljem mi pomagamo. Naše skrbnice baz podatkov so strokovnjakinje z večletnimi izkušnjami, ki se vsakodnevno poglabljajo v svet numeričnih in opisnih podatkov.

Delite objavo

Tagged: , ,

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

KONTAKTIRAJTE NAS

Imate izziv za nas? Pošljite nam sporočilo ali nas pokličite!

Bi radi izvedeli več? Oglasite se na klepetu. Imamo odlično kavo in fantastičen razgled, pišite nam:

Vaše ime (obvezno)

Vaša e-pošta (obvezno)

Zadeva

Vaše sporočilo